Gezond eten

Gezond eten is voor sommige mensen lastig, maar er komen hier alleen maar positieve punten bij kijken. Je valt hierdoor bijvoorbeeld af, je raakt vet kwijt, je voorkomt ziektes zoals diabetes, obesitas, en hart – en vaatziektes. Wanneer je je leefstijl gezonder maakt, hoort hier natuurlijk goede voeding bij, beweeg genoeg en niet roken, of teveel alcohol drinken. Door een gezonde voeding functioneert je lichaam beter, en ben je meer fit.

Iedereen is er natuurlijk van bewust dat gezond eten, heel belangrijk is voor ons, en ons lichaam. Door een goede voeding, functioneert je lichaam beter. En ook voorkom je verschillende ziektes. Door een betere voeding, val je natuurlijk af, en dit zorgt ervoor dat je beter in je vel zit. Hierdoor word je zelfvertrouwen natuurlijk ook ontwikkeld. Je kan al bij kleine dingen beginnen zoals het vermijden van tussendoortjes en lekkernijen tussendoor.

Bij een gezonde voeding hoort natuurlijk veel gezond eten. Hierbij horen ook de voedingsstoffen die je dagelijks nodig hebt zoals eiwitten, koolhydraten, vitamines, mineralen etc. Dus het is ook belangrijk dat je gevarieerd eet, hierdoor ontvang je ook alle benodigde voedingsstoffen. Je kan beginnen met veel water drinken, we hebben per dag ongeveer 1,5 tot 2 liter water nodig per dag. Je kan door de dag heen 8 tot 12 glazen water drinken.

–          3-5 aardappelen, of een bord rijst, bord pasta. ( Macaroni, Spaghetti)

–          4 opschep lepels groenten

–          2 stukken fruit

–          2 plakken kaas

–          100 gram vlees, of 100 gram vis

–          1 eetlepel margarine, boter.

–          4 tot 5 stukken brood,

Dit zijn een aantal tips die goed zullen helpen bij een gezonde voeding. Zorg ook dat je niet te snel achter elkaar eet, neem je tijd. Ook is het belangrijk dat je goed ontbijt!

2017-01-22T07:37:14+00:00