Kantoormeubilair huren is hot! Vooral voor bedrijven die veel tijdelijke beurzen organiseren of een fluctuatie in personeelsbestand hebben is het een uitkomst. Met verhuurbedrijven kunt u precies afspreken wanneer, wat en hoeveel meubilair u tijdelijk nodig heeft. En werkelijk alles is te huur: van een kapstok tot een volledig afgeschermde work_box. Maar net als bij het kopen van meubilair, is het ook bij huren van kantoormeubilair lastig keuzes te maken. Hoeveel werkplekken moet u inrichten? En wilt u ook alle bijpassende accessoires als prullenbakken huren? Ook belangrijk: past de stijl van de te huren meubels wel bij mijn bedrijf? Drie tips om om te gaan met deze lastige beslissingen.

1. Doe uitgebreid research

Voordat u overgaat tot de daadwerkelijke huur van kantoormeubilair, is het verstandig te bedenken wat u precies wilt hebben. Bezoek wat beurzen, blader woonmagazines door of doe inspiratie op bij de klant. Bekijk ook het aanbod bij verschillende verhuurders. Hun assortiment zetten ze vaak online of in een showroom: zo weet u exact wat er aangeboden wordt en valt de keuze minder zwaar. En zodra u precies voor ogen heeft wat u wilt verloopt de uiteindelijk huur ook een stuk sneller.

2. Huur complete arrangementen

Het huren van losse elementen is mogelijk, maar het gevaar draagt dat uw kantoor dan een mix van niet bij elkaar passende stijlen wordt. Huur daarom hele arrangementen: zo zorgt u ervoor dat uw kantoor meteen in één stijl ingericht is. Het huren van vooraf samengestelde pakketten laat u ook veel geld besparen: kantoormeubilair verhuurders geven hoge kortingen bij een grote afname.

3. Ongelimiteerd uitproberen

Het huren van kantoormeubilair kan een leuk experiment zijn en een mogelijkheid om uw horizon te verbreden. Probeer bijvoorbeeld om de paar maanden eens een andere stijl uit. Zo kunt u modernistisch beginnen en barok eindigen. Vraag uw personeel waar ze zich het beste bij voelen. Zij zijn gebaat bij een werkomgeving die hen inspireert.