Visitekaartjes gebruiken

Hoe gebruik je het promotiemiddel visitekaarten? Op welk moment deel je een visitekaartje uit? Hou je doel voor ogen, wat wil je precies bereiken met het geven van een visitekaartje. Hieronder volgen een aantal tips om in gedachten te houden als je het gebruik visitekaartjes optimaal wilt benutten.

Het moment waarop je een visitekaartje geeft

Het is belangrijk om eerst kennis te maken met diegene aan wie jij je visitekaartje wilt overhandigen. Wees eerst belangstellend en zorg dat je te weten komt wat die persoon zakelijk doet. Eerst daarna is het een goed moment om je visitekaartje te overhandigen. Zorg altijd voor een follow up zin zoals bijvoorbeeld:  “Bel mij voor een afspraak” of  “Ik zal e.e.a. voor je uitzoeken” of in mijn optiek beter als je zelf de touwtjes in handen wilt houden “Ik bel je voor een afspraak”. Vraag altijd een visitekaartje van de ander. Mocht deze geen visitekaartjes bij zich hebben, geef er dan twee en vraag de ander op de achterkant van je visitekaartje zijn of haar contactgegevens te zetten.

Neem altijd visitekaartjes mee

Als je zakelijk onderweg bent is het voor de meeste mensen vanzelfsprekend om je visitekaartjes op zak te hebben. Mijn ervaring is dat je juist ook tijdens je vrije tijd contacten maakt, waarop je graag een visitekaartje zou willen afgeven. Het is dus belangrijk om altijd een paar visitekaarten bij je te hebben. Doe er een paar in je portemonnee of in bijvoorbeeld het hoesje van je telefoon. Op die manier heb je ze altijd op zak. Een visitekaartje komt professioneel over en zorgt ervoor dat jij een goede zakelijke indruk maakt. Ook zeker bij een  onverwachte ontmoeting tijdens je vrije tijd zal je zeker een heel goede zakelijke indruk achterlaten als je onmiddellijk een visitekaartje kunt afgeven.

Verzorg  je visitekaartjes goed

Je visitekaartjes moeten er goed verzorgd uitzien. Wat zal een potentiële klant van je denken als je visitekaartje er gehavend uitziet? Zorg er altijd voor dat ze niet kunnen kreuken, beschadigd, onbevlekt zijn en onbeschreven zijn.

Juiste contactgegevens

Zorg er altijd voor dat de contactgegevens op je visitekaartje up-to-date zijn. De contactgegevens worden meestal opgenomen in het adressenbestand van de onderneming. Als deze gegevens niet up-to-date zijn, neemt je bereikbaarheid af en kan dit voor irritatie zorgen. En irritatie opwekken bij een potentiële klant is zeker het laatste wat jij wilt bereiken! Waarschijnlijk heb jij zelf wel eens ervaren welke irritatie het opwekt als je een oud telefoonnummer hebt gekregen en je de moeite moet nemen om het juiste telefoonnummer te vinden.

In het geval dat je contactgegevens recent zijn gewijzigd, streep je de onjuiste gegevens door. Zorg dan zo snel mogelijk voor nieuwe visitekaartjes.

2017-01-17T14:38:59+00:00