Wanneer je een website of een webwinkel hebt is het belangrijk om gevonden te worden binnen zoekmachines en dan vooral binnen Google. Een groot deel van alle zoekopdrachten worden dagelijks via Google uitgevoerd, het is dus ontzettend belangrijk dat je binnen de zoekresultaten van Google terug te vinden bent met jouw website of webshop. Je kan hier uiteraard zelf mee aan de slag gaan, maar SEO en online marketing zijn een vak opzich. Daarom kan het verstandig zijn om samen te gaan werken met een online marketingbureau. Om het juiste internet marketing bureau te kiezen moet je als eerste niet alles geloven wat iemand zegt. Helaas zijn er nog steeds geen feiten waardoor je juist goed of slecht zou scoren in de zoekmachine. Je bent op zoek naar een betrouwbare partner waar je de komende jaren mee in zee gaat. Het moet dus een bedrijf zijn waarbij je je goed voelt en waar je niet teveel betaald en service ontvangt.

Too good to be true?

Klinkt een voorstel te goed om waar te zijn? Dan is dit waarschijnlijk ook zo. Een bureau kan je gouden bergen beloven voor een laag bedrag per maand. Helaas zijn deze bureaus er nog steeds. Een goed internet marketingbureau komt met een passend voorstel en kan dit voorstel ook onderbouwen. Om goede posities te behalen zul je moeten investeren, het kost enorm veel tijd om waarde op te bouwen en om je online te positioneren. Houd dit in je achterhoofd wanneer je gesprekken voert met verschillende bedrijven.

Ervaringen van klanten

Het klantportfolio van een online marketing bureau geeft vaak al iets aan over het bedrijf. Zie je dat klanten maar een jaar bij het bedrijf blijven? Dit kan te maken hebben met de waarde die gehecht wordt aan de relatie met de klant, maar ook met de prestaties van het bedrijf. Pas hier dus voor op! Je kan altijd telefonisch contact opnemen en om een referentie vragen, van ervaringen van anderen leer je toch het meest over een bedrijf en haar prestaties. Wanneer je voornamelijk kleine bedrijven ziet, en je bent zelf een groot bedrijf, kun je ervan uit gaan dat het bedrijf niet bij jou past.

De website

Een online marketing bureau die zijn eigen SEO niet in orde heeft is niet aan te raden. Een online marketing bureau moet meer dan andere bedrijven op de hoogte zijn dat de website het visitekaartje van het bedrijf is. Wanneer de website van het bedrijf niet SEO vriendelijk is kun je er eigenlijk wel van uit gaan dat er weinig kennis in huis is.