Hoog in Google

Zoeken is één ding, gevonden worden op het internet is iets heel anders. Wie een website heeft, wil graag gevonden worden, want waarom heb je anders een website?

Dan komt SEO, of search engine optimisation, om de hoek. Dat is zoekmachine optimalisatie waarmee bedoeld wordt dat jouw website hoog gaat scoren in de lijst van zoekresultaten van de gebruikte zoekmachine. SEO, maakt van zoekers vinders… Maar hoe?

SEO – haal bezoekers naar je website

Weet jij wie jouw bezoekers zijn? Wat zoeken ze als ze jou zoeken? Welke zoekwoorden passen daarbij? Het is dus nodig je toekomstige bezoekers of klanten te kennen of je een voorstelling te maken van wie ze zijn. En wat heb jij te bieden en je concurrent niet? Daar kun jij je dus in onderscheiden. Je unieke verkooppunten zijn die dingen waarin je de concurrentie voor bent of te snel af kunt zijn. De kunst is om je product of je verhaal niet in zulke unieke zoektermen te verkopen dat geen mens je kan vinden. Het is duidelijk dat het zoeken en vinden van de juiste zoekwoorden nauwkeurig komt. Zo komt er zelfs wiskunde aan te pas: zoekmachines gebruiken algoritmes in hun zoekproces. Daarmee is duidelijk dat SEO niet een kwestie is van de juiste keywords op je website zetten, zodat je snel gevonden wordt.

Zorg dat je in beeld komt!

De juiste content is een belangrijk onderwerp bij SEO: een zoekmachinevriendelijk geschreven tekst vergroot de vindbaarheid van een website net als linkbuilding. Daarbij gaat het om een link naar jouw webpagina op de website van een ander. En eventueel vice versa. SEO is constant in beweging. De manier van zoeken van zoekmachines veranderen door de tijd heen waardoor het enkel gebruik van de juiste keywords geen garantie is dat jouw website bovenaan in de lijst met zoekresultaten wordt weergegeven. Daarom zijn er vele experts op het gebied van SEO die kunnen helpen bij het ontwikkelen van een zoekmachinevriendelijke website en inhoud. Met alles wat daarbij komt kijken. Zorg dat je in beeld komt!

2017-01-27T12:59:25+00:00