Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om bedrijfsfilms te laten maken. Bedrijven kunnen om verschillende redenen besluiten om een bedrijfsfilm te laten maken. Zo kunnen hun diensten en producten op die manier worden aangeboden. Maar bedrijfsfilms dienen ook om informatie te geven over het bedrijf. Over het algemeen wordt een bedrijf meer gewaardeerd na het bekijken van een bedrijfsvideo van dat bedrijf. Een bedrijfsfilm kan goed gebruikt worden om de doelgroep tot actie aan te zetten. 

Klanten aantrekken met een bedrijfsfilm

Mensen vinden het leuk om naar video’s te kijken. Een bedrijfsfilm op uw website is daarom heel aantrekkelijk en het kan ervoor zorgen dat uw bedrijf nieuwe klanten krijgt. Iemand die naar een professionele en duidelijke bedrijfsfilm kijkt, zal het bedrijf niet meer vergeten. Wanneer hij uw dienst of product nodig heeft, zal hij meteen aan uw bedrijf denken.

Op verschillende manieren presenteren

Een bedrijfsfilm kan op verschillende manieren gepresenteerd worden. Zo kunt u de bedrijfsfilm via internet laten zien door het op uw website te plaatsen of op een ander platform te zetten. Een andere mogelijkheid is om uw bedrijfsfilm op een dvd te zetten. U kunt het dan aan potentiële- of nieuwe klanten overhandigen bij een presentatie of een beurs.

Attractiever dan tekst

Vergeleken met geschreven tekst is een bedrijfsfilm veel voordeliger voor uw bedrijf. Een tekst lezen is intensiever dan een bedrijfsfilm bekijken. Een video kan erg behulpzaam zijn bij uw marketingactiviteiten. De verkoop kan met een bedrijfsfilm goed worden ondersteund, bijvoorbeeld tijdens een presentatie.

Videobeelden zeggen veel meer

Door naar uw bedrijfsfilm te kijken kan de klant in feite zelf meemaken wat er in het bedrijf gebeurt. Het lijkt wel of hij zelf een bezoek heeft gebracht aan uw bedrijf. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat informatie beter opgenomen kan worden wanneer beelden en geluid gecombineerd worden. Daar komt bij dat de kijker, aangezien hij ook in beelden denkt, de informatie niet snel zal vergeten.

Bedrijfsfilm stimuleert verkoop

De verkoop van producten wordt gestimuleerd door een bedrijfsfilm. Dit komt doordat het bedrijf met behulp van een bedrijfsfilm meer naambekendheid krijgt. De klant maakt visueel kennis met de producten en diensten die u te bieden heeft.

Augmented reality (AR)

Augmented Reality is een nieuwe technologie die de realiteit en de virtuele wereld met elkaar koppelt. Letterlijk vertaald betekent ‘Augmented Reality’ in het Nederlands de verrijkte werkelijkheid. AR is dus een mengelmoes van de werkelijkheid en een virtuele aanvulling. Door een additionele dimensie in het gezichtsveld van potentiële relaties toe te voegen, wordt de installatie van nieuwe producten of het bekijken van berichten een leuke en nuttige gebruikerservaring. Nooit meer zoeken in ellelange handleidingen en een besparing op de kosten doordat relaties niet meer hoeven te bellen. Een product wordt realtime weergegeven via een app die te gebruiken is op besturingssysteem van mobiele telefoons. Potentiële realties beleven een product via een AR presentatie en kunnen deze Augmented Reality App bovendien virtueel bedienen.