Het zoeken naar nieuwe klanten blijft verschilt per bedrijf. Afhankelijk van de branche en producten of diensten die een bedrijf aanbiedt is het vinden van nieuwe klanten moeilijk of makkelijker. Daarnaast is het ook afhankelijk of uw bedrijf actief is op het B2B vlak of B2C.

Meer klanten, meer verkoop, meer omzet!

Wanneer je als ondernemer op zoek bent naar een kostenmodel dat gebaseerd is op resultaat dan is B2B leadgeneratie aan te raden. Door leadgeneratie onstaat er profijt voor zowel de onderneming als de leagenerator. Het is dus een win-winsituatie. De koper is waarschijnlijk opzoek om informatie in te winnen bij verschillende bedrijven. De verkoper krijgt de kans zijn product voor te leggen aan iemand die daar al interesse in heeft. Op deze manier vindt er vaak een hoge conversieratio plaats. Het zijn namelijk warme leads ipv koude leads.
Andere voordelen van leadgeneratie zijn een laag risico. B2B-leadgeneratie vindt namelijk plaats op no-cure no-pay basis.
Daarnaast zijn de contactgegevens die verzameld worden van hoogwaardige kwaliteit. Leads zijn namelijk al geïnteresseerd in het product of de dienst.
Bij B2B leadgeneratie gaat het vooral om de kwaliteit van leads en niet om de kwantiteit. Het gaat namelijk om de conversie ratio van de leads. uiteindelijk geldt: meer klanten, meer verkoop, meer omzet.

Leadnurturing

Zeker in branches waar de doelgroep niet onuitputbaar is (en dat is vaak op de zakelijk markt) dan is B2B-leadgeneratie een goede optie. Gedurende langere tijd, contact houden met een prospect / potentiële klant totdat de volgende stap in het koopproces volgt: de afspraak! Dit wordt ook wel leadnurturing genoemd.

Voor bijna elk bedrijf kan leadgeneratie dus een goede mogelijkheid zijn omdat er op basis van no-cure no pay basis gewerkt wordt. Vraag eens informatie op om te zien wat leadgeneratie kan betekenen voor uw bedrijf.