Privacy schending, zo wordt het door de meesten genoemd. Voor Albert Heijn is het een nieuwe manier van klantbediening en voor ons een nieuwe kijk op ondernemerschap.

Over twee weken komt Albert Heijn met een nieuwe bonuskaart en wordt onze oude vertrouwde bonuskaart ongeldig. De nieuwe bonuskaart registreert al onze aankopen, op basis van deze aankopen in het verleden biedt Albert Heijn de klant gepersonaliseerde aanbiedingen.

Het College Bescherming Persoonsgegevens meldde vorig jaar echter dat Albert Heijn de Wet Bescherming Persoonsgegevens overtrad door meer NAW-gegevens op te slaan dan is toegestaan. Onder andere omdat bezitters van een anonieme bonuskaart toch geregistreerd stonden als ze online boodschappen hadden besteld. Inmiddels heeft Albert Heijn het privacy beleid aangepast en de klanten op een rechtmatige manier om toestemming gevraagd. Er is volgens de Wet geen reden meer om de nieuwe bonuskaart nog tegen te houden.

Zo pas je je boodschappen dus niet langer aan op de bonusaanbiedingen, de aanbiedingen passen zich aan op jouw boodschappen! Onze wensen worden de leidraad van het aanbod. Klinkt ideaal, niet? Nog 3 maanden kunnen we gebruik maken van onze huidige bonuskaart maar de nieuwe is al over 2 weken verkrijgbaar!

Voor ons een nieuwe kijk op ondernemen. Door deze kaart krijgt Albert Heijn écht inzicht in de vraag van de klant, door hierop in te spelen door gepersonaliseerde aanbiedingen zal Albert Heijn de klant alleen maar meer aan zichzelf gaan binden. De klant zal minder snel naar een andere supermarkt gaan als Albert Heijn al weet wat hij nodig heeft, en er zelfs een aanbieding van maakt. Wederom een slimme zet van Albert Heijn, zo vinden wij.