Corrigerend ondergoed was vroeger een van de meest hippe modetrends die je maar kon bedenken. Tegenwoordig wil bijna niemand er meer mee gezien worden en wordt het corrigerend ondergoed zelfs in huidkleurige versies gemaakt om te voorkomen dat anderen het door de kleding heen kunnen zien.

Dit is een bijzondere verschuiving van de mening van de consument. Hoe kan het dat iets eerst hip is en vervolgens als verschrikkelijk wordt gezien? Een vergelijkbaar fenomeen, maar dan in omgekeerde richting is voorgekomen bij de sportlegging. Vroeger wilde niemand toch gezien worden met een sportlegging, terwijl het inmiddels erg hip is om er in rond te lopen. Vaak zie je in de stad zelfs mensen met een sportlegging rondwandelen. Een bijzondere verschuiving in de markt die moeilijk tastbaar te maken is, zegt een hoogleraar kunst en mode. Iemand met een sinaasappelhuid zal daar niet mee te koop lopen, dat begrijpt iedereen. Ongetwijfeld zullen er op dit moment mensen zijn die zich afvragen waarom er ineens naar een sinaasappelhuid wordt verwezen. Nou, die omschakeling is helemaal niet zo plots als dat deze lijkt. Dat blijkt des ter meer uit het volgende verhaal.

Vrouw met sinaasappelhuid en corrigerend ondergoed is modegevoelig

Vrouwen met een sinaasappelhuid bestellen vaker corrigerende producten dan vrouwen zonder deze aandoening. Het meeste corrigerend ondergoed wordt verkocht aan vrouwen tussen de 40 en 50 jaar die zich nog leuk willen kleden en dus mode bewust zijn. Met een sinaasappelhuid is het lastig om een strakke broek aan te trekken, je ziet het probleem immers van verre al zitten. Door het gebruik van corrigerend ondergoed, in de mode of niet, kan het probleem verholpen worden. Een sportlegging, dat nog als modieus wordt beschouwd ook, biedt voor veel vrouwen dan ook de perfecte uitkomst. Het komt regelmatig voor dat vrouwen ervoor kiezen om hun problemen aan de buitenwereld te laten zien. Dit gebeurt helemaal vaak als de sportlegging scheurt of begint te verslijten. Mensen denken dan dat het hun allemaal niks meer kan schelen en gooien met de pet naar de mode trends. Zonde als je het vanuit bedrijfskundig oogpunt zou bekijken.